V dnešním rychle postupujícím světě byznysu je k udržení kroku nezbytně nutné sbírat přesné a aktuální data, a to jak za účelem získání vhledu do chování zákazníků, trendů trhu, aktivit konkurentů a analýzy vniřní účinnosti a postupů, tak i pro tvoření modelů, které můžou zjednodušit a zefektivnit lidskou práci, či jí plně nahradit. Když máte kdy dispozici velké množství kvalitních dat, jsou možnosti téměř neomezené
Data lze sbírat buď uvnitř vaší společnosti, nebo z venku kde nejvetším zdrojem dat je internet. Sbíraní dat z internetu se dnes pořád dělá velmi často ručně, což je časově a finančně nákladné. Tento proces lze ale poměrně jednoduše nahradit automatickým sběrem pomocí botů, či odborněji "webscraperů".
Největší výhodou webscrapingu je možnost pro společnosti snadno a rychle sbírat data z velkého množství webových stránek. Například, pokud by vaše spolčenost chtěla mít data ohledně cen určitého produktu mezi různými stránkami konkurentů, webscraping je o mnoho rychlejší a účinnější cesta, než ručně hledat produkt na každé stránce a zapisovat ceny
Sběr dat uvnitř společnosti, je něco co by měla dělat každá z těch, která to myslí s konkurenceschopností do budoucna vážně. Každá společnost vytváří denně velké množství dat, a rozíl mezi neschromaždováním dat a jejich schromaždováním ve formátu který je dále použitelný, bude čím dál více zásadní pro úspěch. Tyto data mohou zahrnovat text, obrázky, hlasové záznamy, tabulky, senzorové data a další. Využití těchto dat je nezměrné, dají se analyzovat a vytvářet z nich prediktivní modely, či modely automatizující lidskou činnost.
Textová data jsou jednou z nejběžnějších forem dat které společnosti vytváří a získávají každý den. Zahrnují texty v emailových zprávách, ohlasech od zákazníků, dokumentech, chatovacích zprávách, sociálních sítích a dalších. Tyto data se dají použít na získání vhledu do sentimentu zákazníků a zaměstnanců, shrnování dokumentů, automatické generování článků a dokumentů, či vytvoření automatické zákaznické podpory.
Obrazová data je další důležitý typ dat. Mohou to být obrázky produktů, fotky od zákazníků, nebo záznamy z kamerových systémů. Obrazové data se dají použít na různé účely jako například detekci objektů, přepis textů z fotek, monitorování zákazníků v obchodě, detekci zdravotních pohotovostí a další.
Zvuková data zahrnují nejen hlasové záznamy, ale také zvuky z různých zdrojů, jako jsou například hudební skladby nebo environmentální zvuky. Tyto data mohou být analyzována a využita pro různé účely, jako je rozpoznávání hlasu, přepis hlasu na text, převod textu na hlas, rozpoznávání emocí, detekce zvukových anomálií nebo tvorba zvukových efektů. Záznamy hovorů se zákazníky a záznamy z jednání lze analyzovat pomocí technik zpracování přirozeného jazyka a strojového učení, aby se zjistilo, jaké jsou preference nebo potřeby zákazníků. Zvuková data mohou být také použita pro vytvoření inteligentních asistentů nebo pro vytváření realistických zvukových scén ve videohrách nebo filmech.
V poslední ale neméně důležité řadě jsou tabulková data, jako například data z finančních transakcí, databází, nebo různých senzorů, jako jsou například senzory teploty, vlhkosti, hluku a další. Tyto data se dají použít například na detekci anomálií a chyb, optimalizace stavu skladu na očekávanou poptávku, či rozpoznávání trendů a možností pro růst.
Strojové učení v oblasti počítačového vidění je revolučním přístupem, který umožňuje počítačům porozumět a analyzovat vizuální data. Existuje mnoho různých úloh, které mohou být v rámci počítačového vidění řešeny pomocí metod strojového učení.
Číst víceU třetí baterie 774/13, Praha 6
info@algomyst.cz
+420 603 260 626
© Algomyst. Všechna práva vyhrazena.